fredag 21 september 2012

Utav respekt för sporten!

Idag fick jag en väldigt oväntad present av min sambo. En Braun Silk epil 3 epilator.

Är ju väldigt mycket snack om att cyklister rakar benen så man måste ju prova. Mest lite för skoj skull.

Diskussion om varför cyklister raket benen handlade förr väldigt mycket om aerodynamik och nu på senare tid om att man rakar benen för att det är snyggare och utav "respekt" för sporten.

Kollar man dock på dom gamla klassiska dokumentärerna om Eddy Merckx så rakade man benen för att underlätta för massörerna. Jag tänkte också prova då det börjar bli den tiden på året som min psoriasis blir värre och kräver mer omvårdnad samt behandling med diverse krämer. Dessa krämer är väldigt feta och tänkte att mindre hår kanske gör det mindre kladdigt.

Plus att jag kanske kan tjäna några sekunder på Strava segmenten! ;)

Ps. Blickarna jag fick på tunnelbanan när jag och min dotter packa upp den och hon fråga om jag skulle raka benen nu visar att vi inte har kommit så långt i jämställdhetsdebatten. "Hen" my ass...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar