fredag 7 september 2012

Armstrong.

(Såg nyss att detta aldirg publicerades. Några dagar gammalt.)

Största nyheten i cykelvärlden idag är väll att Armstrong nu ger upp sin kamp och inte längre kommer att bråka med USADA utan lägga all sin fokus på sin Livestrong.

Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska tycka. Känns som cykelsporten, just från denna period, har en väldigt smutsig historia som aldrig kommer att kunnas tvättas ren hur många som än fälls. Efter att ha läst på olika forum och websidor så märker man ju att det inte är många av dom topnamn från den tiden som INTE har varit indragna i nån typ av utredning. Men just i Armstrongs fall så verkar det vara väldigt mycket personlig vendetta och prestige inblandat.

Oavsett om Armstrong var dopad eller inte bryr jag mig faktiskt inte så mycket om, tror nog att alla cyklister från denna period var dopade på ett eller annat sätt, och tycker att alla dessa resuser för att sätta ditt Armstrong borde läggas på dagens idrottare istället. Se till att cykelsporten inte hamnar där igen. Rötägg kommer det alltid att finnas som vill fuska men det känns som att dom blir färre som lyckas. Stryk ett streck, gå vidare, och se till att det inte händer igen!

Om Armstrong får man sen tycka vad man vill. I mina ögon kommer han alltid att vara lite av en hjälte. Inte för hans cykling men för det jobb han gjort med Livestrong och det hopp han har givit alla cancersjuka och canceröverlevare. Jag såg min syster gå från en stark ung tjej i sina bästa år som precis hade tagit sina första steg mot att nå sina drömmar i livet till att somna in i en sjukhussäng efter att ha förlorat kampen mot cancer. Det tog två år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar