fredag 7 september 2012

Stravabiten.

Efter det att jag började med min cykelpendling på riktigt och nya jobbet tagit fart, och till lika så min nyaste familje medlem Juni som nu är sju veckor, har jag inte riktigt hunnit med att blogga som jag skall. Inte mycket har hänt med cyklingen och jag tappa gnistan lite när det knasa med runkeeper som var meckigt med HR-strap och mapmyrun som inte gick att posta på bloggen på något snyggt sätt. Plus det var inte så inspirerande.

Men nu har jag hittat Strava!

Äntligen en app som känns stabil, inte krånglar med HR-strap och är riktigt motiverande. Kul små utmaningar där man kan jämföra sig själv mot andra på olika segments på ens pendlingsväg eller tränings runda. Lite extra krydda i vardagstristessen.

Extra bonus är att det finns två appar som bägge är kopplade till samma hemsida, men en app är för cykling och en app är för löpning. Detta har varit lite böckigt med dom andra två då jag iallafall vill ha lite olika information beroende på vad jag gör.

Så har ni inte provat Strava så gör det. Finns en grattis verision men jag har efter en vecka redan uppgraderat till fullversionen mest för att kunna jobba mer med pulszoner.

Kommer mer när jag hunnit prova det lite mer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar