fredag 5 oktober 2012

Byggandets lustar.

Då projekt pendlar crossen "Shimergo Jake" börjar bli klart och hösten knakar på med allt vad det innebär så har lusten för något nytt projekt börjat poppa upp i huvudet.

Dels för att det på senaste tiden har varit en massa småstrul och plus att det ser ut som att jag måste byta gaffeln igen då dom bromsarna som sitter på kolfiber gaffeln verkar vara helt slut och dom går ju inte att få av, var ju därför jag fick gaffeln. Så iden är att lämna tillbaks den och hitta en annan, vilket jag gjort men inte bestämt mig ännu, eller slänga på den gammla igen.

I vilket fall som helt så är det mekdags och ja det börjar bli lite tjatigt, vill ju bara att min Jake ska funka! Så blir det när snålheten bedrar.

Men det är kul att bygga. När det går bra vill säga. Så lusten att börja med att bygga något nytt från scratch kommer smygande. Det som står högst på listan är en singlespeed cykel. Alltså en oväxlad cykel fast inte en fixie. Gärna en med "bullhorn" styre ala cykelbud. Och det skall vara lite budget rat bygge över den. En cykel man kan ta till affären, eller bara hoja runt med och ha något mindre lås till utan att behöva bli paranoid. Slit och släng cykel helt enkelt.

Siktet var instält på en On-One Pompino ram men sen så blev jag tipsad om All-City Cycles som verkar riktigt trevliga. Framförallt deras Nature Boy Zona LTD. Men jag får se, tänkte är ju igentligen att hitta en billig ram och bygga vidare på.

Kolla in All-City Cycles,  http://allcitycycles.com/, samt On-One http://www.on-one.co.uk/.

Byggandets lustar frestar mig igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar